Dé Cano Corso info/familie Dag 2016!

Voor het tweede jaar op rij organiseert de Cane Corso Club nederland weer een Cane Corso dag.
Dit evenement is voor het hele gezin, dus voor jong en oud. We hebben allerlei leuke activiteiten en u bent zowel met- als zonder hond van harte welkom. Deze hele dag staat in het teken van de Cane Corso !
Iedereen die interesse heeft in het ras is uitgenodigd om dit evenement bij te wonen. Er zijn stands aanwezig met hondenspullen, allerlei leuke activiteiten (ook met hond) waaraan u kunt deelnemen, er staan fokkers die hun kennel promoten en de hele dag wordt voorzien van een muzikale omlijsting. Ook aan de aller kleinsten hebben we gedacht: er zijn een springkussen, een grabbelton en leuke activiteiten voor de kinderen.

De aanwezige fokkers vertellen u graag meer over het ras en over hun visie op het fokken van de Cane Corso. Indien u interesse heeft in de aanschaf van een Cane Corso is dit een uitgelezen mogelijkheid om u verder te verdiepen. Het wordt een gezellige dag in ongedwongen sfeer dus zorg dat u er bij bent!

Voor volwassenen bedraagt de entree € 5,-
U ontvangt bij de entree vervolgens naar keuze een GRATIS Cane Corso magazine of een mooie koffiemok met ons clublogo. (t.w.v. €7,50)
Voor kinderen tot 15 jaar bedraagt de entree € 0,50
Tijd: 10:00 t/m 16:00
Locatie: Zeelandsedijk 18, 5402 SM Volkel, Noord Brabant
(terrein van de kynologenclub Uden)

HET PROGRAMMA VAN DÉ CANE CORSO DAG 2016:

Bij binnenkomst: starten we met een puzzel-speurtocht op het terrein. Hiermee is een leuke prijs te verdienen voor wie dit het beste doet. En iedereen kan (moet!) mee doen �

Dan starten we vanaf omstreeks ca. 10.00 uur met het programma:

10.00 uur tot 10.45 uur: ronde 1 “DIT IS MIJN HOND”. Na afloop van de puzzel tocht kan iedereen zijn hond(en) voorstellen aan het publiek. Wat is het verhaal achter jouw hond? Waarom ben jij fan van de Cane Corso? We horen graag het verhaal achter de aanwezige honden en bezoekers. Op basis van de keuze van de professionele jury wordt er één hond (+ baas) verkozen tot de leukste van de ochtend. Deze hond blijft staan tot na de middag om het op te nemen tegen de honden die meedoen in ronde 2 (voor de laatkomers, niet iedereen zal namelijk voor 11 uur al binnen zijn)

10.45 uur tot 11.30 uur hebben we kind & hond. De aanwezige kinderen (én/of honden!) mogen zich verkleden en worden geschminkt waarna de kinderen zich samen met hun hond in de ring mogen presenteren. De leukste combinatie van kind en hond wint een mooie beker! Ben dus creatief en verkleed je als jouw favoriete popster of superheld! Er is een verkleeddoos aanwezig en we helpen je met het schminken. Ook mag je natuurlijk zelf verkleedspullen meenemen.

Van 11.20 tot 12.15 uur hindernisbaan / agility. Hoe handig is jouw hond? Leg zo netjes mogelijk het aangelegde parcours af. We zijn benieuwd welke hond het meest behendig is!

12.15-12.40: bekendmaking winnaar puzzeltocht en trekking loterij.

12.40 tot 13.15 uur: “DIT IS MIJN HOND” deel 2. Ook van de wat later binnengekomen honden willen we graag weten wie het zijn en wie het baasje is. Schuilt er ook achter deze honden een bijzonder verhaal? We horen graag de verhalen achter de aanwezige honden en bezoekers. Op basis van de keuze van de professionele jury wordt er één hond (+ baas) verkozen tot de leukste van de middag. Deze hond strijdt samen met de winnaar van de ochtend voor de leukste hond/baas van de dag. Met natuurlijk een leuke prijs als aandenken. Alle honden zijn welkom en kunnen mee doen. Dus ook andere rassen dan de Cane Corso

13.15 – 14.00 Wat is de Cane Corso?
Uitleg van de rasstandaard van de Cane Corso met een stukje geschiedenis. De uitleg doen we aan de hand van enkele aanwezige honden. Door middel van eenvoudige afbeeldingen en met de aanwezige honden als voorbeeld laten we zien hoe de Cane Corso er idealiter uit hoort te zien. Ook karakter, functie etc. spelen hierbij een rol.

Van 14.00 uur tot 14.45: Introductie tot de hondenshow. We geven een algemene uitleg over hoe het er aan toe gaat tijdens een hondenshow, daarna oefenen we zelf in kleine groepjes ter voorbereiding op een “echte” minishow.

14.45 – 15.15 uur: Onze eigen mini hondenshow. een mini hondenshow met een echte winnaar voor wie het het beste doet. We gaan zien wie het geleerde het beste in praktijk brengt. We gaan NIET zozeer de honden beoordelen maar vooral hoe de eigenaars het er van af brengen tijdens onze eigen mini hondenshow! Hiervoor hebben we een professionele jury tot onze beschikking.

15.15- 16.00 uur: agility deel 2.

16.00 uur Einde evenement.

OVERIGE ONDERDELEN VAN DEZE DAG:
– springkussen
– loterij
– stands met hondenspullen
– grabbelton
– diverse aanwezige fokkers (kennels) die u graag meer info geven
– kleurplaten voor de aller kleinsten
– Muzikale omlijsting gedurende de hele dag door onze eigen DJ
– Drank en hapjes verkrijgbaar aan de bar

Zoals u ziet is er meer dan genoeg te beleven en te leren deze dag. Gezelligheid staat voor op maar wij hopen u ook verder te kunnen informeren over ons mooie ras.
WIJ ZIEN U DUS GRAAG VERSCHIJNEN OP DEZE DAG :-)